October 18, 2011
Gear ratio
FRAME:P. Series double butted Reynolds 520, FGFS geo, singlespeed-specific, integrated headset, MID BB shell, 3D-forged horizontal dropouts, removable "U" brake bosses, w/ integrated chain tensioners
FORK:Hi-Ten tapered and butted Cr-Mo blades, 1-1/8" threadless, 5mm dropouts for 3/8" axle
HEADSET:Integrated 1-1/8" threadless, Campy-style, full cartridge bearings
STEM:P. Series drop type, forged alloy, front load w/ CNC side holes, black hardware, 22.2mm
HANDLEBARS:Butted Cr-Mo riser bar, 75mm rise, 8º backsweep, 2º upsweep, 22.2mm
GRIPS:P. Grip, flanged soft compound, open end w/ endplug, 150mm
FRONT BRAKE:N/A
REAR BRAKE:Tektro U-brake, alloy, soft compound pads
BRAKE LEVERS:Alloy "V"-brake, two-finger, linear pull
CASSETTE:Singlespeed, convertible fixed/freewheel, 10t
CHAIN:KMC Z510XRB, 1/2" x 1/8", heavy duty, anti-drop inner links
CRANKSET:3pc. tubular, heat-treated Cr-Mo for 48 spline, 175mm length
CHAINRINGS:CNC cut 6061, 25T, Motostar design
BOTTOM BRACKET:MID BB, 2x sealed cartridge bearing w/ 19mm, 8-spline spindle, alloy tube, and cone spacers
PEDALS:P. Lo Pro nylon platform w/ molded pins, loose ball, 9/16", w/retention straps
RIMS:P. 26, alloy double-wall, 36mm, pinned, 36h
FRONT HUB:Mid-flange, 2x sealed cartridge bearing, 3/8" forged female bolt-in axles w/ 7075 alloy inner axle, 36h
REAR HUB:Rear hub, convertible fixed/freewheel cog driver cassette, 4x sealed cartridge bearing, CNCd 10t cog driver, hollow 14mm Cr-Mo axle, 23mm contact, 17mm axle nuts, 36h
SPOKES:Stainless, 2.0mm (14g)
FRONT TIRE:Specialized Compound Control, 60 TPI, aramid bead, 26x 2.2"
REAR TIRE:Specialized Compound Control, 60 TPI, aramid bead, 26x 2.2"
INNER TUBES:Schrader valve
SADDLE:P. Series, 1pc co-molded composite saddle and alloy seat post combination, w/ embossed "P. Series" logo padded cover
SEATPOST:Alloy, 25.4mm, no offset
SEAT BINDER:Integrated Cr-Mo bolt and nylock nut
SPECIALIZED の P.Fix
さすが大手メーカーだけあって充実のパーツ構成。
この内容で国内の販売価格が¥100,000 切るとの噂も。
これから TRICK BIKE の完成車を買おうと思ってる人には最高なんじゃないかな。
ほとんど手を入れなくっても十分なスペック。
う~ん、早く実物が見たい!
発売になったらサムズバイクにも入って来るとの事なんで、楽しみだな。
ところで P.Fixって 25T-10T でギア比 2.5 なんスね。
最近は軽いギア比で乗ってるライダーも結構いるからな。
そんなんで、軽いのもありなのかな?って思って、今日 36T-14T のギア比 2.57 で乗ってみた。
結果はありだね。
ま、良い所もあれば悪い所もあるけどね。
乗り方とか好みにもよると思うけど、オレにはけっこう合ってるかも。
色々とトリックを試してみた結果を記載します。
リアポゴ:踏みが軽くなって微調整しやすくかなりやりやすくなった。
バニーホップ:フロントアップから踏切までのタイミングが多少早くなる程度でそれほど影響なし。でも、タメが作りにくいので若干やりにくい感じで高さを出しずらいかも。
ウィリー:リアポゴ同様に踏みが軽くなる分、低速での微調整がしやすくなった。
ポゴ180°:足の回転が速くなる分跳ぶタイミングが短くなるけれど問題なし。逆にバイク自体が軽く感じて回りやすくなった。
バニー180°:バニーホップ同様で踏切のタイミングが変わる程度で影響なし。でも、フロントアップから踏切までに進む距離も短くなるんで、若干距離も出しにくい。
ポゴ180°スライダー:ポゴ180°同様やりやすくなった。
ポゴポゴ:180°での着地でクランクの回転が増えたんで若干やりにくくなった。
バニー360°:フロントアップから踏切までのタイミングが早くなったせいか、回りやすく感じた。
ウォールライド:壁への着地でクランクの回転が増えてやりにくくなった。
フルキャブ:踏みが軽い分、バックを踏むのも楽でかなりやりやすくなった。
と、こんな感じっス。
あとはパークでセクション使って乗ってみて、問題がなければこのギア比でいこうかな。
そうすれば、現存のハブとコグでも 30T-12T でけっこう小径化できるしね。
よーし、次は EDIAS でインプレだ!
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